Holistic Kids terapeitiskais darbs ar bērniem, kā arī pieaugušo apmācības ir balstītas uz Evitas Maurmanes izstrādāto metodi “Radošās smilšu nodarbības un elpošanas vingrinājumu ar jogas sekvencēm“.
Šī metode izstrādāta vairāku gadu gaitā un to raksturo holistiskā pieeja, kurā tiek iekļauta psiholoģija, zināšanas par fizisko ķermeni (anatomiju, fizioloģiju, neiroloģiju), sociāli emocionālā audzināšana, dzīvesveids (miegs, uzturs, sporta aktivitātes), lai palīdzētu bērnu vecākiem izprast radušās problēmsituācijas, bērnu uzvedības cēloņus un sociāli emocionālo audzināšanu apskatu kopveselumā. Tas saistīts ar apzinātības būtību, ko ļoti labi definējusi arī pedagoģe un ārste Marija Montesorri.
Svetlanas Sasko maģistra darba “STRATĒĢISKĀ VADĪBA PIRMSSKOLĀ: ATBALSTA MODELIS BĒRNU UZVEDĪBAS PILNVEIDES VEICINĀŠANĀ“ ietvaros ir aprakstīti bērnu uzvedības pilnveidi veicinošie faktori pirmsskolā un stratēģiskā vadība izglītībā un pirmsskolā. Pētījuma daļā veiktas ekspertu intervijas, tostarp ar Evitu Maurmani, lai noskaidrotu, kas būtu nepieciešams, lai pirmsskolas izglītības iestādes stratēģiskās vadība veicinātu bērnu ar deviantu uzvedību veiksmīgāku iekļaušanu ikdienas audzināšanas un mācību procesā.
Darba gaitā tika noskaidrots, ka svarīgi ir apvienot uzvedības pilnveidi ar papildus atbalstošiem faktoriem, piemēram, ar mērķtiecīgas un iekļaujošas vides ietekmes mijiedarbību. Ja vidē veidojas uzvedība, kas ir atbilstoša uzvedības normām, tas ir rezultāts pareizam uzturam, pozitīvai sociāli emocionālai audzināšanai, regulārai miega higiēnai un rutīnai.
Tika noskaidrots arī, ka darba plānošanā nepieciešams izstrādāt un ieviest programmas sociāli emocionālās audzināšanas nodrošināšanai pirmsskolā, kas ļautu izteikt bērnu darbību, jūtas un emocijas caur mākslu, mūziku, attīstošo vai koriģējošo vingrošanu.
Darbā tiek atspoguļots novērojums, ka pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājiem ir izaicinājums nodrošināt un pielāgot katram bērnam individuālu pieeju. No minētā var secināt, ka jāievieš diferencētas mācību pieejas, kurās ņemtu vērā bērnu individuālās vajadzības, jo katrā iestādē ir sava veida situācija un problēma, un katras iestādes vadītājam un iestādes profesionāļu komandai ir jāiesaistās tās risinājumu meklēšanā un realizēšanā.
Savukārt attiecībā uz vecākiem tika secināts, ka vecākiem jāpalīdz rast atbildes uz jautājumiem par bērnu uzvedību, attīstību un audzināšanu, ko spēj nodrošināt trīspusēja sadarbība (vadītājs, pedagogs, vecāks). Tā var izrādīties būtiski svarīga, lai vecāki spētu iegūt uz pētījumiem balstītu informāciju, lai rastu risinājumu deviantas uzvedības cēloņu identificēšanai un atbilstošu speciālistu izvēlē.
Visu pētiniecisko darbu lasi šeit: